I love the way your hair hangs over your eyes, crush me with your stare


Min utbildning börjar snart så jag bestämde mig för att se Nya Zealand medan jag har tid och pengar:

Delade alltid rum med fler människor än jag egentligen klarar av och ibland tänkte jag på hur mycket jag älskar människor och ibland på hur mycket jag hatar dom.

Förutom sista natten, när jag uppgraderades till eget rum med eget badrum utan att behöva betala extra. Jag och min nyfunna tyska kompis delade på en liter burbon innan vi gick ut och utroskade Aucklands nattliv.
 
I Wellington träffade jag Dan från England. En timme efter vårt första möte drack vi öl och dansade på tusen jordnötsskal som var strödda över hela dansgolvet.
 
Jag trotsade min största skräck och kastade mig ut från 134 meter med ett gummiband runt benen. Adrenalinet pumpade i hela kroppen och allt var över på en sekund kändes det som.

 
Har vandrat runt berg och floder och blivit solbränd och sett Hobbithus från Sagan om Ringen och ätit världens godaste hamburgare i Queenstown och sett det blåaste vattnet någonsin och hållt handen över kokande varma källor och ätit Maorimat som tillagats under jord i nästan fyra timmar och haft djupa konversationer med människor jag precis har träffat och gått och lagt mig stupfull för att en timme senare gå upp och åka buss fortfarande full och sett vattenfall och stora isblock i en sjö när det var nästan trettio grader varmt och sett oräkneliga mängder får, hjortar, lamor och kor och sett molnklädda berg och gått omkring i en stad som ännu inte återhämtat sig från jordbävningen för tre år sen och som hade en galleria gjord av containerar och ätit glass i saccosäckar mitt i en park och åkt motorcykel uppför ett berg för att se solen sänka sig över Wellington.
 
 








 
 




 





















 



Åsikter

Kommentera inlägget här:

Vem?:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Din bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0